Fitness-24.cz

Výživa

Mnoho lidí kvůli současným společenským zvyklostem a hektickému životnímu stylu má potíže s udržením aktivity...

Naneštěstí mnoho lidí kvůli současným společenským zvyklostem a hektickému životnímu stylu má potíže s udržením aktivity a dodržování zdravých stravovacích návyků, které vedou k dobré fyzické a psychické kondici. Jestliže pracujete v kancelářském prostředí, může být obzvláště těžké držet se svých plánů. Pracovníci trávící svou pracovní kariéru v sedavém zaměstnání mohou všeobecně mít vyšší tělesnou hmotnost než lidé, kteří mají vysoce aktivní práci. Ovšem to, že máte sedavé zaměstnání, by nemělo být omluvou. Vy prostě potřebujete nalézt nové a inovační způsoby, jak zajistit prioritu pro Váš zdravý aktivní životní styl a jak to udělat, aby se stal součástí Vašeho každodenního stereotypu.

1. Povzbuďte své spolupracovníky, aby zdravě žili s Vámi.
Udělejte svůj zdravý životní styl ještě zajímavější tím, že ho budete prožívat společně se svými spolupracovníky nebo tím, že je budete povzbuzovat, aby žili zdravěji. Pozvěte své spolupracovníky na trénink nebo na sportovní skupinovou soutěž, navrhněte jim možnosti zdravého stavování, nebo vymyslete charitativní pochod Vašeho pracoviště. Udělejte tyto aktivity soutěžní, takže lidé budou opravdu cítit podnět k tomu, aby přijali Vaše výzvy.

2. Zamezte tomu, abyste se přejídali z nudy.
Snažte se, abyste nejedli jen proto, že máte pocit nudy. Pokud musíte něco mezi jídly sníst, pak vyzkoušejte žvýkačku nebo si dejte do zásuvky svého pracovního stolu zdravou svačinu namísto toho, abyste v průběhu dne jedli sladkosti nebo jídla s vysokým obsahem tuku. Snažte se jíst nízkokalorické energetické tyčinky, ovoce nebo ořechy. Ujistěte se ale, že jsou to nesolené a nepražené ořechy. Malé změny ve Vašich zvyklostech týkající se svačiny mohou znamenat tolik potřebný impulz pro Váš zdravý životní styl.

3. Chytře si volte své svačinky.
Jestliže součástí vašeho každodenního životního rytmu je to, že sejdete dolů po schodech a dáte si ranní kávu se smetanou a bagetu, pak je možné drasticky snížit Váš příjem nadbytečných kalorií tak, že si dáte nějaké zdravější jídlo, jako třeba nízkotučný jogurt a obyčejnou kávu s odstředěným mlékem.

4. Nezapomeňte přijímat jídlo.
Typický pracovní den může být hektický. Absolvujete pracovní porady, odpovídáte na elektronickou poštu a telefonické hovory, takže je docela těžké najít si chvilku jen pro sebe. Ale i pro Vás, kdo jste zaneprázdnění, je důležité konzumovat vyváženou stravu v průběhu dne. To může znamenat třeba celozrnné pečivo na oběd nebo si dát rychlé a přitom zdravé jídlo do svého pracovního stolu, popřípadě do ledničky, abyste měli dostatek energie na celý den. Pokud se rozhodnete přinést si do práce jídlo upravené na ohřev v mikrovlnné troubě, pak si nezapomeňte nejdříve přečíst návod.

5. Zvolte si ty pravé možnosti.
Když už si vybíráte, jestli půjdete na jídlo do kavárny nebo někam do restaurace, pak se snažte držet se svého plánu zdravé výživy, jak to jen bude možné, a to díky tomu, že se naučíte, jak jíst mimo domov. A jestliže zjistíte, že vaše kavárna nebo pracoviště nenabízí možnosti, které zapadají do vašeho plánu, pak požádejte někoho, kdo je zodpovědný za služby týkající se jídla, aby připravoval zdravější nabídku, takže z toho nebudete mít výhody jen Vy, ale celá Vaše firma.

6. Pořád se udržujte v pohybu.
Pokud bydlíte v blízkosti pracoviště, pak byste měli jít do práce pěšky nebo jet na kole, namísto toho, abyste každý den jezdili autem nebo metrem. A pokud do práce jezdíte autem, zaparkujte daleko od vchodu, abyste měli aspoň pár minut tělesné aktivity. Nebo vyskočte ze svého autobusu o pár bloků dříve a zbytek dojděte pěšky.

7. Vybírejte si atraktivní alternativy, abyste odolali odpolední záplavě velkého množství cukru.
Když jste v polovině dne, může se Vám zdát, že jediná věc, která Vám pomůže překonat zbytek odpoledne, je sladký koblih nebo čokoládová tyčinka z automatu na sladkosti. Proto si do práce přineste alternativní produkty, jako ovoce, abyste měli co posvačit.

8. Zůstaňte aktivní, a to i tehdy, když nejste.
Pokrok v technice sice umožnil, aby bylo pracoviště pohodlnější než dříve, ale na druhé straně zapříčiňuje pokles fyzické aktivity v průběhu pracovního dne. Namísto vysedávání u pracovního stolu a posílání e-mailu pěkně vstaňte a zaneste lístek svému spolupracovníkovi nebo nadřízenému. Nebo namísto výtahu použijte schody. Budete překvapeni, jak rychle mohou malé věci pomoci k tomu, abyste si udrželi zdravý životní styl.

9. Začněte chodit od fitcentra nebo si domů pořiďte nějaké vybavení na domácí cvičení.
Mnoho zaměstnavatelů začalo nabízet svým zaměstnancům permanentky do fitcentra či jiného sportovního zařízení, nebo alespoň zaměstnancům kompenzuje část jejich členského poplatku ve fitcentru, aby si udrželi své zaměstnance aktivní a zdravé. Zjistěte si, zda Vaše firma nabízí kompenzační programy na vstupné do fitcentra a dalších sportovních zařízení nebo na zakoupení sportovního vybavení. A nezapomeňte, jakmile jednou získáte možnost členství ve fitcentru, využívejte ho. Neutrácejte peníze za členství ve fitcentru, pokud ho budete jen párkrát využívat.

10. Změňte své sociální sítě.
Namísto toho, abyste se setkávali se spolupracovníky v barech a popíjeli s nimi po práci, snažte se najít si nové zábavné aktivity, které se nutně nemusí týkat pouze jídla. Místo dosavadních aktivit zkuste hrát bowling, hrát minigolf nebo se bavit při provádění nějakého zábavného týmového sportu, jako je třeba softbal, a to klidně i s partou spolupracovníků. Stále se budete cítit skvěle, aniž byste přijímali kalorie navíc.

Doufáme, že tyto rady pomohou změnit některé součásti Vašeho denního režimu a zvyklostí. Neprovádějte žádné nezdravé praktiky, které by se staly později Vašim škodlivým zvykem. Začleňte tyto jednoduché tipy do Vašeho tréninku a pomohou Vám dosáhnout toho, že budou Vaše životní návyky zdravější.

Akce, slevy a novinky přednostně na váš e-mail