Fitness-24.cz

Výživa

Rušný den může být z hlediska vašeho plánu výživy hazardem. Dokonce i ti nejlepší z nás mohou být chyceni do situací, které…

Rušný den může být z hlediska vašeho plánu výživy hazardem. Dokonce i ti nejlepší z nás mohou být chyceni do situací, které mohou být potenciálně být sabotáží dobře prováděné výživy. Chceme, abyste byli úspěšní při vaší cestě za snížením nadváhy, takže jsme vám vymysleli pět běžných zlomových momentů, u kterých jsme navrhli jednoduché způsoby, jak si zajistit, aby vaše výsledky při snižování nadváhy neselhaly!

• Ranní spěch
Může to znít jako klišé, ale snídaně je opravdu nejdůležitější jídlo dne. Znovu zaplní vaše tělo, které by jinak bylo hladové po téměř osmi hodinách spánku, a zároveň nastartuje váš metabolismus. Pokud toto jídlo přeskočíte, pak nejenže promeškáte šanci nastartovat svůj metabolismus, ale také se později v průběhu dne budete cítit hladovější a budete mít větší šanci, že se přejíte na obědě.

Rychlý tip: Naplánujte si snídani už během předcházejícího večera. Jestliže budete mít před sebou den s hektickým začátkem, pak si dejte směs čerstvého ovoce, nízkotučného jogurtu a ledu a udělejte si v mixéru ranní výživný shake.

• Dopolední návštěva bufetu

Váš spolupracovník má narozeniny. Nebo váš přítel má promoci. Prostě může to být jakýkoliv podobný důvod, je 11 hodin a vy sedíte před čokoládovým zákuskem. Pokud jste od snídaně ještě nic nejedli, pak se vám zákusek může zdát jako perfektní dopolední svačina.

Rychlý tip: Vždycky si zajistěte výběr zdravých svačin, které budete mít po ruce. Je pak mnohem snadnější odolat chutnému pokušení, než když jste úplně hladoví.

• Skupinový oběd

Vaši přátelé nebo spolupracovníci by si rádi vyrazili někam na oběd. Naneštěstí jim možná nemůžete říct, kde byste chtěl jíst, nebo skupina rozhodne, že půjdou na oběd někam, kde se vaří lákavá jídla s vysokou kalorickou hodnotou.

Rychlý tip: Bez ohledu na to, kam půjdete, vždy se nabízí nějaká zdravější volba. Vyvarujte se jídla s vysokým obsahem tuku a vysokým obsahem kalorií, požádejte, aby vám dali dresink na bok talíře, případně požádejte o holý sendvič a dejte bokem sýr i dresink.

• Večerní skleslost
Po dlouhém dni máte jistě myšlenky na to, že si sednete na gauč a budete sledovat televizní show. Je to mnohem atraktivnější než provádění jakékoliv fyzické aktivity. Snadněji pak přesvědčíte sami sebe, že budete cvičit až zítra.

Rychlý tip: Naplánujte si cvičení na celý váš den, prostě tak, jako si plánujete prohlídku u lékaře. Pokud jste v práci nebo někde pryč v průběhu celého dne, pak jděte rovnou do fitcentra, a to dříve, než půjdete domů. Je mnohem těžší najít motivaci v situaci, kdy se pohodlně usadíte doma na gauči.

• Svačinka v pozdním večeru
Je devět hodin večer a můžete si už konečně odpočinout. Ale jakmile jste se začali cítit pohodlně, máte urgentní potřebu posvačit.

Rychlý tip: Bezmyšlenkovité pojídání může být nejškodlivější částí vašeho jídelního plánu. Svačiny v pozdní denní době obvykle nejsou způsobeny opravdovým hladem, ale jsou zapříčiněny nudou. Ještě dříve, než sáhnete po pytlíku s chipsy, zeptejte se sami sebe, jestli máte opravdu hlad. Raději vypijte sklenici studené vody a počkejte 10 minut, a to do doby, po kterou je obvykle žízeň chybně interpretována jako hlad.

Akce, slevy a novinky přednostně na váš e-mail