Fitness-24.cz

Trénink

Jay Cutler - několikanásobný držitel titulu Mr. Olympia Vám dá několik tipů, které jsou nezbytné k dosažení nejlepších výsledků.




Pohled do mysli a života prvního člověka, který za posledních 23 let sesadil z trůnu dosavadního držitele titulu a sám pak ještě získal titul Mr. Olympia - pana Jaye Cutlera

30. září 2006 se utvářela historie kulturistiky. Jay Cutler byl jedenáctým mužem, který vyhrál pohár Superbowl v kulturistice a první za posledních 23 let, který sesadil z trůnu dosavadního držitele titulu. To vše se přihodilo za situace, kdy byl vyhlášen jako držitel titulu Mr. Olympia. Šlo o klasickou výměnu stráží mezi dvěma ikonami kulturistiky v moderní éře. V jednom rohu pomyslného ringu stál Jay, a v druhém rohu zase kralující šampión, o kterém si mnozí lidé mysleli, že je neporazitelný. Nastala bitva, která se odehrávala před milióny fanoušků sportů svalového charakteru. Když se usadil prach po této bitvě, železná ruku Jaye Cutlera se pozvedla na znamení vítězství. Jayova postava byla od hlavy k patě jednolitá a bezchybná. Po korunovaci nového „Krále“ kulturistiky chtělo mnoho lidí vědět, jak se Jayovi podařilo vybudovat si takové masivní proporcionální tělo potřebné fyzicky k tomu, aby zvítězil v soutěži Mr. Olympia. Takže, teď se společně podíváme na Jayovu cestu na samotný vrchol světa kulturistiky.

Životopis šampióna

V životě současného držitele titulu Mr. Olympia, pana Jaye Cutlera, nebyla vždy jen sláva. Jay vyrůstal jako nejmladší ze sedmi dětí v maloměstském prostředí 50 mil západně od Bostonu. Tam strávil velkou část svého volného času pomáháním na rodinné farmě. Jay je od přírody sportovec, takže se stal členem týmu amerického fotbalu a svého soutěživého ducha si přenesl i na vysokou školu. Tam se také poprvé dostal do kontaktu s kulturistikou.

Už od prvního tréninku si jeho tělo velice rychle zvyklo na tréninkovou zátěž a netrvalo dlouho a rozhodl se, že bude soutěžit v kulturistice. Poté, co vstoupil na scénu, dominoval na soutěži Teen Nationals. V Jayovi se rozhořel vnitřní oheň, který ho hnal, aby se stal nejlepším kulturistou. Tato vnitřní síla ho vedla při dobývání světa kulturistiky a nakonec ho vedla i k zisku prvního důležitého titulu v soutěži Nationals v roce 1996, kde vyhrál soutěž v mladém věku 23 let.

Od hrozivě hlubokých zářezů, které vypadají jako kabely, po jeho kanónovitě kulaté deltové svaly nebo jeho neuvěřitelně široká záda, se Jay vrátil zpět, aby srazil na zem šampióna, jako jednolité tělo zakalené časem.

Několik dalších let prokázalo, že Jay dokáže odpovídat na velké výzvy. Bez ohledu na neúnavné odhodlání a vytrvalost, které vyžadoval jeho trénink, bez ohledu na přísnou výživu, Jay se stále vytrvale snažil, aby dosáhl co nejvyšších stupínků. Když se vrátíme zpět do prvních let jeho kariéry v oboru kulturistiky, Jay určitě čerpal svůj úspěch i z převratných a vysoce účinných doplňků pro kulturisty.

To, co se stalo známým v roce, který je mnohými lidmi také označován jako „Rok Cutlera“, je fakt, že Jay spojil své síly s hlavní společností v oblasti sportovní výživy, tedy s týmem MuscleTech. To bylo v roce 2003, kdy Jay šokoval svět, když vyhrál pět hlavních kulturistických soutěží a zazářil při nejdramatičtějších soutěžích v profesionální kulturistice v celé její historii. S převratnými vědecky formulovanými doplňky na světě získal Jay podporu až nelidské velikosti. Díky tomu byl Jay vyzbrojený nástroji, které potřeboval, aby srazil na zem člověka, o kterém mnoho lidí tvrdilo, že je bezkonkurenční. Každý rok se Jay vrátil, aby ústa diváků úžasem dělala "O", neboť diváci byli v šoku, když Jay představil nová vylepšení každého kousku svého monstrózního těla.

Od hrozivě hlubokých zářezů, které vypadají jako kabely, po jeho kanónovitě kulaté deltové svaly nebo jeho neuvěřitelně široká záda, se Jay vrátil zpět, aby srazil na zem šampióna, jako jednolité tělo zakalené časem. V roce 2006, na soutěži Mr. Olympia, Jay přijel s nejkomplexnějším balíkem zahrnujícím hmotu, tvar, kondici a detaily, což mu jednomyslně vyneslo titul „Sandow“. Těchto více než deset let oddanosti, které Jay věnoval kulturistice, je tak živoucím důkazem, že ho lze označit jen slovy „perfektní“. Teď, na vrcholu hry a uprostřed tohoto sportu, jsou limity Cutlerovy převahy nepředstavitelné.

1. Buďte důslední - Nikdy nevynechejte trénink.

Nenastane u vás růst svalstva, pokud nebudete svaly stimulovat. Buďte důslední při vašem tréninkovém úsilí, což je nejdůležitější věc, pokud chcete vybudovat postavu naplněnou množstvím masivních svalů.

2. Trénujte jednoduché cviky jako benčpres, dřepy a přítahy.

Moderní výzkumy ukazují, že cviky jako benčpres, dřep a přítahy jsou důležité pro růst svalů, protože stimulují výkon vysoce účinných anabolických hormonů.

3. Spěte šest až deset hodin denně.

Spánek má velmi významný vliv na hlavní hormonální anabolické systémy v lidském těle. Správný spánek zajišťuje vyšší koncentraci růstového hormonu a kromě toho jsou stimulovány další anabolické hormony podporující růst svalů.

4. Trénujte každou část těla maximálně jednou za pět až sedm dní.

Abyste si vybudovali optimální množství svalů, musíte svému tělu dovolit nějaký odpočinkový čas, aby se mezi tréninky zotavilo. Abyste si vaše svaly maximálně odpočinuly, je nejlepší počkat alespoň pět dní.

5. Nedovolte, aby vaše ego trénovalo místo vás. Trénujte jen opakování v objemu od 8 do 12 opakování v každé sérii.

Vyšší objem dosahovaný v průběhu kruhového tréninku se ukazuje být jako efektivnější z hlediska zvyšování syntézy proteinu a produkce anabolických hormonů v těle, zejména pak při produkci růstových hormonů a testosteronu.

6. Jezte každé dvě až tři hodiny.

Rozdělte svůj denní příjem jídla v rámci stravovacího plánu na šest jídel denně. Je to nezbytné k tomu, aby se Vám vytvořilo masivní svalstvo. Jezte každé dvě až tři hodiny denně a tím udržíte své tělo v anabolickém kulturistickém stavu, takže tím může pokračovat růst svalové hmoty.

7. Provádějte kardiotrénink (trénink se zátěží oběhového systému) třikrát týdně, a to vždy po dobu 30 minut.

Kardiotrénink, tedy trénink se zátěží oběhového systému, je účinný i z jiného důvodu než jen kvůli spalování tuku. Při kardiovaskulárních aktivitách dochází k tomu, že svaly ve skutečnosti procházejí adaptivním stavem, při kterém je efektivněji využívaná energie. Dochází k tomu, že jsou transportovány kyslík, krev a výživné látky. Tím dojde ke zlepšování stavu svalstva. A tím je také zajištěno optimální prostředí pro růst svalstva.

8. Nepřetrénujte se! Stačí jen 9 sérií pro menší tělesné partie a 15 sérií pro větší tělesné partie. Pro každý typ svalů provádějte jen tři až pět různých cviků.

Jako důsledek stresu, který vznikne při přetrénování, je v těle produkován malý katabolický hormon zvaný kortizol. Ten pak ničí svalové proteiny, snižuje hladinu testosteronu a vytváří inzulínovou rezistenci (inzulín je hormon potřebný pro tvorbu svalů).

9. Při tréninku používejte různé úhly.

Když trénujete cviky s činkami i vzpěračskými činkami, používejte předklony a záklony, nebo zkoušejte změnit pozici úchopu. Tím, že trénujete svaly pod různými úhly, stimulujete růst nových svalů.

10. Po tréninku užívejte kvalitní doplňky stravy.

Tím, že si po tréninku přidáte do stravy vysoce kvalitní doplňky stravy, bude pro vás snazší vybudovat si svaly tvrdé jako skála. Osobně se mi nejvíce osvědčují produkty značky MuscleTech, kde jejich receptura je založena na vědeckém základu a vyvinuta opravdovým vědeckým výzkumem tak, aby bylo dosaženo skutečných výsledků.

Akce, slevy a novinky přednostně na váš e-mail